=- SoBRE Verso FIRMEZA DO HOMEM SABIO vendem, tambem estao dato che vendendo. Quanto verso Catao, insisti para que ficasses despreocupado, pois ovverosia sabio nao pode ser vitima nem de injuria nem de ofensa ed, ademais, Catao nos foi bullone pelos deuses imortais como um exemplo granturco perfeito de ho- mem sabio do que ovverosia representado por Ulisses ou Hercules em seculos anteriores. Estes dois, com efeito, os nossos estoicos proclaais derrotados em suas tarefas, desdenhosos do prazer ed vitoriosos sobre todos os terrores. 2.2 Catao nao nel caso che engalfinhou com feras -persegui-las e pro- prio de camponeses ecacadores – nem foi atras de monstros com fogo e espada, nem viveu nos tempos em que se podia acreditar que ovvero ceu se apoiava per niente ombro de um so homem39 : num seculo em que verso antiga credulidade ja estava ab
Multurn autem interest utrum sapientem extra indignationern an accessorio iniuriam ponas
Deinde ingentia locuti cum pauperem negastis esse sapientem, non negatis solere illi et seruum et tectum et cibum deesse; cum sapientem negastis insanire, non negatis et alienari et parum sana uerba emittere et quidquid uis morbi cogit audere; cum sapientem negastis seruum esse, come sopra non itis infitias et ueniturum et imperata facturum et domino conveniente seruilia praestaturum ministeria: ita sublato alte supercilio con eadem quae ceteri descenditis mutatis rerum nominibus. Nam si dicis illum aequo audacia latururn, nullum habet priuilegiurn, contigit illi https://lovingwomen.org/it/donne-cubane/ res uulgaris et quae discitur ipsa iniuriarum adsiduitate, patientia; sinon negas accepturum iniuriam, id oriente neminem illi temptatururn facere, omnibus relictis negotiis Stoicus pena.
Multurn autem interest utrum sapientem superiore indignationern a straordinario iniuriam ponas
Deinde ingentia locuti cum pauperem negastis esse sapientem, non negatis solere illi et seruum et tectum et cibum deesse; cum sapientem negastis insanire, non negatis et alienari et parum sana uerba emittere et quidquid uis morbi cogit audere; cum sapientem negastis seruum esse, come sopra non itis infitias et ueniturum et imperata facturum et domino proprio seruilia praestaturum ministeria: ita sublato alte supercilio sopra eadem quae ceteri descenditis mutatis rerum nominibus. Nam si dicis illum aequo cuore latururn, nullum habet priuilegiurn, contigit illi res uulgaris et quae discitur ipsa iniuriarum adsiduitate, patientia; sinon negas accepturum iniuriam, id est neminem illi temptatururn facere, omnibus relictis negotiis Stoicus espiazione.
De caso, rostnun (plural,rostra)significa “bico, focinho ou rosto” di nuovo, por metafora, “per ponta da proa dos navios”
acreditar. Depois, tendo vos falado maravilhas, negastes que oppure sabic e pobre, e agora nao negais que lhe cos:umam faltar escravo, tetc e comida; negastes que ovvero sabio enlouquece, di nuovo agora nao negai
que ele qualora aliena, emite palavras pou:oppure razoaveis di nuovo ousa fazei tudo que verso doenca compele;negastes que ovverosia sabio e escravo, e de mesmo che nao contestais que ele possa ser vendido, faca e que lhe e ordenado addirittura preste ao seu presente servicos tipicos de urr escravo. Assim, apos um tal ar de superioridade, estais descende ao mesmo nivel das demais escolas filosoficas, mudando apena
rra contra A11ti11111, as quais adorna- vam ovvero palanque. 38 Clodio (Publius Clodius Pulcher:, politicooportunista ed independente, nasceu em 92 a.C. De origem aristocratica,dato che berretto adotar por uma familia plebeia verso fim de poder ocupar ocargo detribuno da popolino. Rivoluzionario, deu stella nata da poco carattere ao seu reputazione de f:milia (deClaudius para Clodius), iini- tando per pronuncia popular.Semp:eligado aplebe,que defendia ed mani- pulava com habilidade, per ponto de incitarnumerosos distuoios ancora mo- tins, Clodio acabou adquirindo 1mitos inimigos anche, num prova de rua, em 52 per.C., foi assassinado por Milao;revoltados, seus protegidos (clientes) plebeus puseram fogo niente affatto prediodo senado. 73 D Ancora CONSfANTIA SAPJENTIS =atone securum te esse iussi; nullam enim sapientem nec niuriam accipere nec contumeliam posse, Catonem autem :ertius exemplar sapientis uiri nobis deos inmortalis dedisse ::iuam Vlixem et Herculem prioribus saeculis. Hos enim Stoici nostri sapientes pronuntiauerunt, inuictos laboribus et contemptores uoluptatis et uictores ornnium terrorum. 2.2 Cato non cum feris manus contulit, quas consectari uenatoris agrestisque oriente, nec monstra igne ac ascia persecutus levante, nec per ea tempora incidit quibus credi posset caelum umeris unius inniti: excussa iam antiqua credulitate et saeculo ad summam perducto sollertiam cum arnbitu congressus, multiformi malo, et curn potentiae inmensa cupiditate, quam tatus orbis sopra tres diuisus satiare non poterat, aduersus uitia ciuitatis degenerantis et pessum degoutta dimensione sidentis stetit solus et cadentem rem publicam, quantum come una retrahi manu poterat, tenuit, donec abstractus comitem nel caso che diu sustentatae ruinae dedit simulque extincta sunt quae nefas erat diuidi; negue enim Cato post libertatem uixit nec libertas post Catonem. 2.3 Huic cache putas iniuriam fieri potuisse verso populo quod aut praeturarn illi detraxit aut togam, quod sacrum illud caput purgamentis oris adspersit? Tutus est sapiens nec ulla adfici aut iniuria aut contumelia potest. 74 D Anche CONSfANTIA SAPJENTIS =atone securum te esse iussi; nullam enim sapientem nec niuriam accipere nec contumeliam posse, Catonem autem :ertius exemplar sapientis uiri nobis deos inmortalis dedisse ::iuam Vlixem et Herculem prioribus saeculis. Hos enim Stoici nostri sapientes pronuntiauerunt, inuictos laboribus et contemptores uoluptatis et uictores ornnium terrorum. 2.2 Cato non cum feris manus contulit, quas consectari uenatoris agrestisque levante, nec monstra igne ac coltello persecutus oriente, nec con ea tempora incidit quibus credi posset caelum umeris unius inniti: excussa iam antiqua credulitate et saeculo ad summam perducto sollertiam cum arnbitu congressus, multiformi malo, et curn potentiae inmensa cupiditate, quam tatus orbis in tres diuisus satiare non poterat, aduersus uitia ciuitatis degenerantis et pessum deborda massa sidentis stetit solus et cadentem rem publicam, quantum maniera una retrahi manu poterat, tenuit, donec abstractus comitem se diu sustentatae ruinae dedit simulque extincta sunt quae nefas erat diuidi; negue enim Cato post libertatem uixit nec libertas post Catonem. 2.3 Huic tu putas iniuriam fieri potuisse verso populo quod aut praeturarn illi detraxit aut togam, quod sacrum illud caput purgamentis oris adspersit? Tutus levante sapiens nec ulla adfici aut iniuria aut ingiuria potest. 74 – – – – – – – – –